13 nov. 2011

Sunt dependenta


M-am gandit azi toata ziua la un aspect: De unde apare dependenta? De ce unii suntem mai dependenti iar altii mai putin dependenti, de ce cand, dupa 10 ani de fumat, reusesc sa renunt si ma apuc de alta dependenta, de ciocolata. Sunt dependenta. Mai ales daca iau in calcul un studiu realizat recent de catre profesorii Edmund Rolls si Ciara McCabe de la Universitatea Oxford care au investigat prin RMN creierul a opt persoane dependente de ciocolata si al altor opt persoane care nu erau pasionate de acest dulce. Voluntarii au vizionat imagini apetisante cu ciocolata, iar apoi au primit o bautura pe baza de ciocolata pe care au consumat-o in timp ce le era scanat creierul. La persoanele dependente de ciocolata, centrii din creier asociati cu placerea si dependenta de droguri s-au activat mai mult.

De ce ne tenteaza lucrurile nepermise si devenim, mai apoi, dependente de ele? De ce chiar Addict de la Dior a fost unul dintre parfumurile de care eram dependenta? De ce un lucru care imi place trebuie sa devina al meu, de ce rochia dragutza din vitrina vreau sa o am si mi-o cumpar chiar daca raman fara bani o luna? De ce sunt innebunita de pantofii cu toc si continui sa imi cumpar chiar daca nu ii port? De ce chiar trebuie sa cumpar absolut toate lucrurile care imi vin bine sau care imi plac? In Second Life, caci da, fiind o dependenta am fost si de Seccond Life, aveam Inventory plin de zeci de fuste, bluze, accesorii si pantofi de toate tipurile. Undeva in copilarie exista raspunsul. Ceea ce stiu sigur este ca sunt dependenta iar ceea ce fac zilnic este o lupta sa nu mai fiu.

Mi-a placut si interpretarea de mai jos:

"Cenusareasa moderna este dependenta. De orice. De pantofi, de Oprah, de barbati, de alcool sau cocaina. Sa fie lipsa mamei cauza? Tot ce se poate. Sa fie societatea moderna cauza? Si asta e posibil. Cine are orice alte propuneri, este rugat sa nu mi le spuna, imi place sa ma framint si sa gindesc singura. Aceasta e dependenta mea. M-am vindecat recent de barbati indisponibili.V-am spus doar ca orice dependenta se inlocuieste cu o alta."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu