9 mar. 2009

Un sistem medical demn de anul 2009

Sunt ani de la Revolutie. Si tot de ani de zile noi, oamenii de rand, asteptam sa nu ne mai fie frica sa ne facem un control, sa ne scoatem o apendicita sau sa nastem un copil intr-o institutie spitaliceasca de stat. Nu stiu de ce vorbesc de Revolutie. Pentru ca sistemul medical din Romania este neschimbat din perioada trista. Aceiasi oameni care se ingrijesc de sanatatea noastra plictisiti sau revoltati ca ii deranjam, aceeasi calitate proasta a serviciilor, aceleasi asistente pentru care tu esti un "animal" la cheremul lipsei lor de educatie si de spirit umanitar, aceleasi paturi de metal, de acesta data ruginite de trecerea timpului. Nu sunt destui doctori profesionisti iar cei care exista au alte preocupari decat aceea de a-ti asigura tie suportul medical.

Imi amintesc de o zi in care m-am dus la spitalul de langa Gara de Nord, nu stiu cum se numeste si nici nu conteaza, cu o colega ca sa isi ia analizele medicale. Am intrat intr-o incapere in care atat eu cat si ea am fost tratate ca si cum tocmai furasem, sau oricum, facusem ceva rau si asta, dupa ce am asteptat-o mult timp pe o asistenta care era preocupata sa isi bea cafeaua. Dupa ce colega mea a prezentat, politicos, motivul pentru care a venit, a fost expediata pe un ton superior in alta cladire - anexa a spitalului- cu reprosul ca ar trebui sa stie ca nu acolo este locul de unde isi poate lua rezultatele analizelor. Ajunse in cladirea cu pricina, am asteptat din nou. De aceasta data, erau acolo, o doamna platinata cu fiica. Semanau foarte bine. Era varianta mai tanara a platinatei. Ca, de, prostia nu trebuie sa se piarda. Trebuie transmisa. Cum spuneam, dupa o lunga asteptare in care cele doua doamne se conversau pe alte subiecte decat cele din domeniul medical, colega mea este chemata si intrebata ce vrea. Ii intinde fetei mai tinere hartia care este citita de ochii vadit nepriceputi ai tinerei. Vazand ca nu se prea descurca, mama ii sare fetei in aparare printr-o serie de cuvinte aruncate colegei mele si printr-o smulgere nervoasa a hartiei din mana fetei. Am fost expediate atat eu cat si colega mea din interiorul cladirii pe motiv ca analizele nu sunt bune si ca trebuie refacute, dupa o rafala de reprosuri carora nici pana acum nu le-am inteles motivul real. Incepea un nou calvar, acelasi. Colega mea o lua de la capat intr-o problema care, oricum nu mai suferea amanare. Si nu as vrea sa imi amintesc de acum jumatate de an in care, lovita de o urticarie cronica acuta, am fost internata la spitalul Colentina unde o noapte intreaga mi-au soptit gandacii la ureche ca nu sunt singura.

Cititi si asta ca sa va mai faceti o idee si despre cum e sa nasti in Romania anului 2009. Despre sotia jurnalistului de la Evenimentul Zilei care a murit anul trecut intr-un spital unde se dusese sa nasca, cred ca nici nu este nevoie sa va amintesc. Ma bucur sincer ca incepe sa afle o lume intreaga cum "functioneaza" sistemul sanitar in Romania.

18 comentarii:

  1. Hai sa-ti zic pe scurt, cat se poate, pana unde a mers rabdarea mea cu sistemul sanitar. Mi-au iesite niste analize prost, pam-pam trimitere la spital. Se uita o doctorita pe analize, nu sunt bune, aparatul e de vina, dar DACA TOT SUNT ACOLO, hai sa le repetam. De 4 ori le-am repetat, stand pe holurile lor, vazand de fiecare data cate un om decedat carat pe aceleasi holuri cu mine. De fiecare data, le mai repetam, iar si iar si iar. S-a ajuns la concluzia fericita ca nu am nicio boala de sange ( caci despre asta era vba ) dar trebuia sa le mai repet odata . Evident ca nu am mai fost. De 5 ori sa fac analize, de fiecare data imi zici ca nu e nimic dar ma chemi ca un sclav la tine ?! Who the fuck is fucked up ?! Oameni mai sictiriti ca doctorii aia n-am vazut de cand sunt. Intr-adevar, mergi sanatos la ei si pleci bolnav. Cu capul, dar tot bolnav te numesti.

    RăspundețiȘtergere
  2. "Moartea domnului Lazarescu" cu diagnostic cert: deficienta cronica de sistem cu complicatii severe datorate indiferentei si lipsei de profesionalism. Pacientul a murit! Traiasca pacientul!

    RăspundețiȘtergere
  3. I always emailed this blog post page to all my friends, because if like to read it after that
    my contacts will too.

    RăspundețiȘtergere
  4. Appreciating the time and energy you put into your website and detailed information you offer.
    It's awesome to come across a blog every once in a while
    that isn't the same out of date rehashed information. Wonderful read!
    I've bookmarked your site and I'm including your RSS
    feeds to my Google account.

    RăspundețiȘtergere
  5. WOW just what I was searching for. Came here by searching for someone wear jeans

    RăspundețiȘtergere
  6. Hi there, You have done an incredible job. I will certainly
    digg it and personally suggest to my friends.
    I'm confident they'll be benefited from this website.

    RăspundețiȘtergere
  7. Hi there, You've done an excellent job.
    I'll certainly digg it and personally recommend to my friends.
    I am confident they will be benefited from this web site.

    RăspundețiȘtergere
  8. If some one needs to be updated with newest technologies therefore he must be go to see this website and be up
    to date daily.

    RăspundețiȘtergere
  9. I was pretty pleased to uncover this website. I wanted to thank you for ones time just for this fantastic read!!
    I definitely enjoyed every bit of it and i also have you saved
    as a favorite to look at new stuff on your website.

    RăspundețiȘtergere
  10. You're so cool! I do not suppose I have read something like this before.
    So good to find somebody with a few unique
    thoughts on this topic. Really.. thank you for starting
    this up. This website is one thing that is needed on the web, someone with a little originality!

    RăspundețiȘtergere
  11. Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to my blog
    that automatically tweet my newest twitter updates.
    I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you
    would have some experience with something like this.
    Please let me know if you run into anything. I truly enjoy
    reading your blog and I look forward to your new updates.

    RăspundețiȘtergere
  12. Hi there, after reading this amazing article i am also glad to share
    my familiarity here with friends.

    RăspundețiȘtergere
  13. Hi would you mind letting me know which web host you're working with?
    I've loaded your blog in 3 completely different browsers and
    I must say this blog loads a lot quicker then most.
    Can you suggest a good hosting provider at a honest price?
    Thanks, I appreciate it!

    RăspundețiȘtergere
  14. I always used to read piece of writing in news papers but now as
    I am a user of internet thus from now I am using
    net for content, thanks to web.

    RăspundețiȘtergere
  15. Thanks on your marvelous posting! I quite enjoyed reading it,
    you might be a great author. I will always bookmark your blog and will eventually come
    back very soon. I want to encourage that you continue your
    great job, have a nice weekend!

    RăspundețiȘtergere
  16. After checking out a handful of the blog posts on your site, I honestly appreciate your technique
    of blogging. I bookmarked it to my bookmark site list and will be checking
    back in the near future. Take a look at my web site too and tell me your
    opinion.

    RăspundețiȘtergere
  17. I am genuinely pleased to read this web site posts which consists of lots of helpful information, thanks for providing such data.

    RăspundețiȘtergere
  18. Hi Dear, are you truly visiting this web page regularly, if
    so afterward you will definitely get fastidious know-how.

    RăspundețiȘtergere